Bienvenidos/as!

Bienvenidos/as!
Porque escoger es un derecho... o por lo menos debería serlo

dijous, 21 de febrer del 2008

Esplugabous, sorpresa d’un matí d’hivern

_________________________________________________







Aquest matí, quan anava per agafar l’autopista per anar cap a la feina, encara mig adormida, m’he trobat amb un fet curiós que m’ha despertat de cop i m'ha deixat clavada al seient del cotxe.

En arribar a la rotonda de la Plaça de la Gran Bretanya (el repartidor que dona accés a l’Hospital de Mataró, a l’autopista i al Mataró Parc), el jardí central que la conforma era ple d’ocellots blancs, allà plantificats, alguns d’ells completament estàtics.

Està clar que allà al mig no hi ha lloc on poder aturar-se però, tot i així em resistia a ficar-me a l’autopista sense poder veure’ls de prop per intentar esbrinar què carai eren i fer una foto del panorama, així que no he tingut més remei que donar unes quantes voltes senceres a la rotonda (ta loka!!!), però ho he aconseguit.

Tot i considerar-me amant de la natura, el meu coneixement de les aus és molt (MOLT) limitat, així que li he passat les imatges a la meva amiga Romina demanant-li auxili, i la resposta no ha tardat: Esplugabous (eing?).

Doncs sí, Esplugabous (Bubulcus ibis), així s’anomenen aquestes aus de 52cm d’alçada, blanques com la neu, amb bec groguenc i potes llargues i fosques, que passen de mida per a dir-los ocells.

I... ¿Què hi feien a Mataró City?

Doncs pel que es veu, hi ha varies colònies que s’hi troben a gust aquí, i sembla ser què, si no és que han canviat de residència, una d’elles “dorm” en un avet que hi ha al jardí d’una casa de Ciutat Jardí, quatre carrers més avall de casa, gairebé al centre de la vila.

I jo sense assabentar-me...


Però Xesca ¿On vius???!








Traducir al castellano/español